Den største danske sportsstjerne 1896-2021?
Emne | Svar | Visn. | Seneste indlæg | |
---|---|---|---|---|
Den største danske sportsstjerne 1896-2021? |
26 |
M
af Mikbjer |
Emne | Svar | Visn. | Seneste indlæg | |
---|---|---|---|---|
Den største danske sportsstjerne 1896-2021? |
26 |
M
af Mikbjer |
Highroller | +14,50 | |
Pætur Albinus | +6,96 | |
Nicolai Kristensen | +3,02 | |
Lasse Meineche | +2,86 | |
Klaus F | +2,18 | |
Fidus | 0,00 | |
The Fly | -0,06 | |
Fønix | -1,48 | |
Weberen | -1,92 | |
Bauns | -2,68 |
Lasse Meineche | +25,17 | |
Highroller | +12,50 | |
Klaus F | +12,40 | |
Nicolai Kristensen | +12,26 | |
Pætur Albinus | +8,33 | |
Mark Blucerchiato | +2,99 | |
The Fly | +1,63 | |
filihankatten | +1,46 | |
Fidus | 0,00 | |
Bauns | -0,80 |
Lasse Meineche | +24,43 | |
Nicolai Kristensen | +15,77 | |
Highroller | +11,50 | |
Klaus F | +9,30 | |
The Fly | +8,00 | |
Bauns | +7,90 | |
Pætur Albinus | +5,37 | |
Mark Blucerchiato | +4,16 | |
filihankatten | +1,34 | |
Fidus | 0,00 |
Nicolai Kristensen | +431,19 | |
Highroller | +191,63 | |
Sredna | +157,79 | |
filihankatten | +109,84 | |
Weberen | +66,84 | |
Klaus F | +64,15 | |
I Betting | +58,01 | |
Lasse Meineche | +43,85 | |
Mick Kristensen | +41,19 | |
Bauns | +40,30 |
Ekspert
Tilbagebet.: 179%
Profit: +191,63
Hitrate: 93/242
DIF skærer de 125 legender ned til et mindre felt hvorefter seerne stemmer.
Hvem tror du vinder?
Ekspert
Tilbagebet.: 179%
Profit: +191,63
Hitrate: 93/242
Paul Elvstrøm, Ragnhild Hveger, Eskild Ebbesen, Michael Laudrup, Lasse Norman-Hansen, Tom Kristensen, Wozzy, Mikkel Hansen.
Evt Anja Andersen, Jeanette Ottesen eller Mette Jacobsen. (Jeg tror at DIF vil gå efter ligelig kønsfordeling, hvorfor Wozzy er med, og (måske) max 1 atlet per sportsgren)
Outsidere Kipketer, Peter Schmeichel, Victor Axelsen eller Morten Frost. De taber nok grundet kønsligestilling. Bjarne Riis er ikke valgbar og det er 'Tarok' heller ikke.
Bruger
Hun er vel uden tvivl vores største internationale og mest berømte stjerne udover enkelte fodboldspillere!
Bruger
Gælder det popularitet herhjemme eller ude i verden er der jo milevid forskel.
Eksempelvis er Tom Kristensen,Eskild Ebbesen og Lasse Norman langt mere anerkendte for deres sport herhjemme. Hvorimod internationalt er der nok ikke mange der kender dem.
Her er Wozniackis meritter og navn nok noget mere anerkendt!
Bruger
Wozzy er jo kæmpestor i vores tid, Men var Michael Laudrup større end foreksempel Allan Simonsen?
Umiddelbart vil mit bud blive Poul Elvstrøm hvis jeg skulle vælge en der skulle kunne repræsenterer os gennem generationer. Hans epoke var helt unik, uanset om mn var til sejlport eller ej.
Bruger
Bruger
Bruger
Det undrer mig dog ikke det blev Laudrup, han er jo kendt som lidt af en gentleman a la Federer og en svigermors drøm, som ingen kan blive uenige med om noget som helst. Så er han jo heller ikke ligefrem kendt som manden med sved på panden der kæmpede hårdt for tingene, vel nærmest lidt modsat, han havde et kæmpe talent og det levede han højt på, men noget fyrtårn blev han sgu aldrig med sin lidt primadonna agtige tilgang til det meste, han var som regel væk når der kom lidt modgang og det er ikke den slags legender er lavet af.
Bruger
Bruger
Bruger
https://videnskab.dk/kultur-sa…
Jeg har ikke selv noget forhold til Pele og Maradona, men har hørt så mange gange fra ældre mennesker, at de er de bedste nogensinde, så skulle jeg ene og alene kåre den bedste nogensinde, vil jeg ikke udelukke at det ville blive en af dem jeg valgte fremfor Messi eller Ronaldo, for det virker som det rigtige at gøre, at have dem med i diskussionen. Men inderst inde vil jeg formentligt altid mene, at Ronaldinhos niveau i årene 2002-2006, er det højeste fodboldverdenen nogensinde har set, uanset hvad der sker i fremtiden, og at Ronaldo og Messi har været de bedste set over en hel karriere, og kunne jeg stemme i en fortrolig sms, uden at skulle forsvare mit valg, havde jeg valgt en af dem.
Bruger
Bruger
Laudrup røg da på bænken i forhold til både Koeman, Stoichkov og Romario. Så skal de vel også være med i den klub!
Der er vel nok alene 10 Brasilienere der er bedre bud til den top 10liste end Laudrup er!
Bruger
Bruger
Bruger
Jeg mindes at euforien omkring 92 landsholdet levede i bedste velgående i nogle år efter guldet og stadig med Ricardo ved roret, giv manden den respekt han fortjener !
Bruger
Bruger
Jeg er enig i at han aldrig vandt Ballon D`or, men jeg er til gengæld også pænt overbevist om at han burde have vundet den. Han var i særklasse den vigtigste offensive brik i Barcas dreamteam dengang, og absolut den største grund til at Romario og Stoichkov scorede så mange mål i deres velmagtsdage.
Jeg er enig i at Maradona nok slog ham i sin storheds tid, men den sluttede jo så også omkring da Laudrup kom op i Barca. Platini var stoppet da Laudrup slog igennem.
Mathäus, Gullit, VanTasten, Maldini osv. var ikke i nærheden af ham, hverken individuelle kvaliteter eller betydning for sit hold. I min optik kan de slet ikke sammenlignes med Michael Laudrup.
Jeg vil faktisk sige som han selv sagde ved prioverrækkelsen, at det er en noget bizar ting at gøre til en konkurence, men ret skal være ret, og han i særklasse den fodbold spiller i vores historie der været bedst og betydet mest, også selvom han ikke kunne sammen med Richardo da han var landstræner.
Bruger
Og hvordan du kan mene at eksempelvis Mathäus eller Van Basten er under Laudrup kan jeg godt nok ikke forstå.
Mathäus vandt VM i 90 som kæmpe styrmand hos tyskerne og vandt Ballon d’or samme år.
Van Basten vandt den altså 3 gange i alt og sluttede karrieren nærmest før han var fyldt 30!
Laudrup var aldrig i nærheden af at få stemmer nok til at vinde Ballonen, og havde han ikke været dansker, havde man slet ikke tænkt på ham som en legende herhjemme!
Beklager Kurt, jeg ved du er nostalgisk med de gamle helte, men du må altså lige pakke den væk og være lidt realistisk😎😉
Bruger
Det skal dog også lige siges, at jeg ikke er sikker på at Michael Laudrup var det rigtige valg, men jeg er ikke i tvivl om at han skal placeres over Caroline Wozniacki. Hvad jeg så mener om at han fik den fremfor Peter Schmeichel, eller Povl Elvstrøm og Eskild Ebbesen, der har vundet hhv 4 og 3 OL guldmedaljer, men i langt mindre sportsgrene, hvor der også er underkategorier (forskellige bådtyper), er jeg meget i tvivl om.
Bruger
“En af de sværeste spillere, jeg har arbejdet med. Når han giver 80-90 %, er han stadig den bedste, men jeg vil have 100 %, og det giver han sjældent.”
“Når Michael spiller som en drøm, en magisk illusion, opsat på at vise sit nye hold sine ekstreme evner, er der ingen i verden, der kommer tæt på hans niveau.”
Bruger
Og så blander du altså lidt sammen, for både Romario og Stoichov var jo angribere, og dermed ikke dem som ville blive afløsere for Michael. De var derimod afløsere for hinanden rigtigt ofte, men som jeg lige husker det (men her kan min hukommelse sagtens spille mig et puds), så spillede han faktisk med dem begge i nogle kampe, og Pep, Bakero og Michael bag dem.
Dit like er fra mig for den med de gamle helte, men jeg har altså ret her
Bruger
Lidt ligesom Suker er legende i Kroatien, Stoickov i Bulgarien, Hagi i Rumænien, osv, osv.
Bruger
Bruger
“Var muligvis den bedste under og i året op til hendes Australian Open sejr, men slutter sin karriere med 1 Grand Slam i 51 forsøg. Det er samme antal som Iva Majoli. Til sammenligning har Serena Williams 23”
Helt ærligt - skal vi begynde at nævne alle de dårlige fodboldspillere gennem tiden som har vundet et EM eller VM og sammenligne med Laudrup med 0 af disse titler. Eller nævne alle de semigode spillere som har vundet en Ballon D’or og dermed alle de spillere som har vundet mere end Laudrup. Eller nævne alle de offensive midtbanespillere som gennem tiden har lavet flere mål og assists pr. kamp end Laudrup?
Bruger
Mit problem med denne pris er at det endte i en popularitetskåring, og her er det ikke mærkeligt at det så var Laudrup der fik titlen.
Kunne godt være der trods alt skulle havde været et par eksperter inde over.
Men generelt er det fuldstændig umuligt at sammenligne på tværs af forskellige sportsgrene og så også over mere end 100 år.
Heldigvis var Laudrup så også stor nok til selv at anerkende at det var en mærkelig pris, hvilket bare gjorde hele showet mere komisk!
Bruger
“Var muligvis den bedste under og i året op til hendes Australian Open sejr, men slutter sin karriere med 1 Grand Slam i 51 forsøg. Det er samme antal som Iva Majoli. Til sammenligning har Serena Williams 23”
Helt ærligt - skal vi begynde at nævne alle de dårlige fodboldspillere gennem tiden som har vundet et EM eller VM og sammenligne med Laudrup med 0 af disse titler. Eller nævne alle de semigode spillere som har vundet en Ballon D’or og dermed alle de spillere som har vundet mere end Laudrup. Eller nævne alle de offensive midtbanespillere som gennem tiden har lavet flere mål og assists pr. kamp end Laudrup?
For mig at se er Michael Laudrup en af fodboldhistoriens mest undervurderede spillere, men vi ser og vægter tingene forskelligt, hvilket jo er helt fair. Uanset hvordan vi vender og drejer tingene, kan jeg dog ikke se at det kan falde ud til Caroline Wozniackis fordel, for skal vi det endelig gøre det op i store titler, priser og sportens udbredelse, skulle Peter Schmeichel have vundet. Og det er med vilje at jeg har skrevet store titler, for med alle de turneringer der spilles i tennis, svarer det næsten til at spille en fodboldkamp.