18+ | Spil med omtanke | Stopspillet.dk | ROFUS.nu
Annonce

Betfair - Cash out funktion endte med at koste 3200,- mere uden tilladelse.

Emne Svar Visn. Seneste indlæg
Betfair - Cash out funktion endte med at koste 3200,- mere uden tilladelse.
Oprettet 07/10-2019 13:07
af kimlarsen111
11 732
G

af Gargamel

07/10-2019 13:07
Citér #1
Bruger
Hej Betxpert
,
Jeg skal prøve at gøre dette overskueligt, så folk forstår, men jeg bliver nød til lige at se om det er mig der er helt væk, eller om det er betfair der er helt væk. Jeg hælder mest til det sidste.

Sagen kort: Jeg spiller 3000,- på SF49s mod Steelers (NFL) til 1,78, i starten af kampen da de kommer bag 7-0. De kommer dog tilbage, men sejler alligevel en del, og spiller elendigt, så jeg beslutter mig for at bruge betfairs "CASH OUT" uden jeg er inde på marked. Men kan se jeg kan tabe knap 800 kr, så min risiko er 800 uanset udfaldet. Det accepter jeg ved 1 tryk, og så plejer de 2200 jo ryge retur på kontoen.

Her sker der så en "fejl" hos betfair. Jeg går nemlig ind og tjekker i starten af 4 Q for at se hvad SF49s nu gir igen, for Steelers var mindst lige så ringe, og SF49s kunne komme foran med et TD. Her kommer jeg ind på markedet og ser at jeg UDEN TILLADELSE har spillet på Steelers. Endda en del, for istedet for de 800 jeg havde i risiko kan jeg nu se jeg har knap 4000,- hvis SF skulle vinde.

Spillene der er blevet matchet ser således ud:

1,783.- 3000,00 23-sep.-19
00:02:5523-sep.-19
00:23:03NFL Kampe / Pittsburgh @ San Francisco / Moneyline
Ref: 1795830006671,72440,27Tabt---440,2711.026,8223-sep.-19
Ref: 1795830006661,72369,46Tabt---369,4611.467,0923-sep.-19
Ref: 1795830006651,742.385,73Tabt---2.385,7311.836,5523-sep.-19
00:02:5123-sep.-19
Ref: 1795829961201,75440,27Tabt---440,2714.222,2823-sep.-19
Ref: 1795829961191,75369,46Tabt---369,4614.662,5523-sep.-19
Ref: 1795829961181,752.385,73Tabt---2.385,7315.032,0122-sep.-19
21:54:4723-sep.-19
Ref: 1795748423851,783.000,00Vundet2.341,78--17.417,74

Ved godt det ser lidt uoverskueligt ud, men sagen er blot at der er blevet matchet en masse spil inden for 5 sek, fra da jeg har cashet mine 800 kr ud. (Se billedet)

Jeg har dog spillet ved Betfair i 15 år så tænkte det nok skulle løse sig.

Her er korrespondancen med betfair:

Forkert cashout. Jeg kunne sælge og tabe 800 kr men pludselig kan jeg tabe 4000? Det gir ingen mening når jeg kun brugt jeres cashout funktion.Læs
Dig

Jeg var kun interesseret i at gå i 800 minus uanset resultatet da jeg havde 3000 på et spil til 1,78 og sælger til 2, et eller andet. Men hvordan kan keg pludselig ha 4000 til risiko??Læs
Info
9:56, Sep 23:
Ifigenia har modtaget din besked og vil normalt være hos dig inden for 2 minutter.

Hej Kim

Jeg ser lige på dit væddemål

Ifigenia
11:00, Sep 23:

Kim, Det ser ud til at være en fejl fra vores side, hvis det sker igen vil jeg bede dig sende os et skærmbillede så vi kan undersøge hvorfor det sker. Jeg beklager fejlen og ønsker dig en rigtig god dag .

Dig
11:09, Sep 23:
Hvordan kan i sige det er en fejl fra jeres side af? I må naturligvis gå ind og dække mit tab når i selv kan se det er en fejl. Jeg har aldrig været interesseret i at gå Pittsburgh vej, da de aldrig havde en chance i den kamp. Dog ville jeg tabe 800 kr fordi kampen var mere tæt end jeg regnede med. Pludselig har jeg tabt 4100.Læs
Survey
11:09, Sep 23:

Vil i være sød at sætte en anden til at kigge på min sag? Jeg har fået et svar i jeres "livechat" om at det desværre er jeres fejl og hvis det sker igen kan jeg kontakte jer. Det får jeg ikke mine 3300 tilbage af?

Jeg prøver at cashe mine 3000,- ud på en SF49´ers sejr, og med et tab på 800,- godkender jeg via jeres cash out funktion. Efterfølgende logger jeg ind igen og kan se min konto er i større minus end beregnet, og kan nu se, af en eller anden grund at jeg har et tab på 4100 pludselig hvis SF49érs vinder. Altså, hvad?

Det giver absolut ingen mening for jeg har aldrig placeret et "køb" bet på Pittsburg. KUN brugt jeres cashout.

Jeg mangler derfor forsat 3300 på min konto, og jeres "undskyldning" via jeres livechat med at det desværre er en fejl fra jeres side, og at vi ikke håber det sker igen - den holder sku ikke.

- Efter denne besked ringer de til mig og siger at de godt kan se fejlen og at kundeservice lige vil tag fat i Trader + leder, og der går så en uge, og så modtager jeg denne mail:

Hej Kim,

Tak for din email.

Vi har nu haft flere af vores traders og over ordnet til at kigge på sagen, vi kan hermed bekræfte at der intet unormalt er sket Kim.

Dette er hvad der sker når du bruger Cash Out når den er Negativ som de odds der blev placeret efterfølgende også reflektere. Grunden til at der var så mange væddemål imod placeret er fordi din Cash Out var devlis matched, og er den eneste grund til at din side så sådan ud.

Der er desværre ikke mere vi kan fortælle dig, da det blot er noget der kan ske ved brug af Spilebørsen. Vi garantere dig blot at der ingen fejl er, og brug af Cash Out sker på dit helt eget ansvar. Angående din fee som du har betalt, har ikke noget med sagen at gøre og kan ikke benyttes til løsning af denne sag, da dette blot er en betingelse du som spiller acceptere ved brug af vores service som nemlig giver dig mulighed for at vinde de penge hjem igen og meget mere. Præcis ligesom aktie markedet fungere.

Har du ikke lyst til at brug vores side i fremtiden er helt op til dig Kim, vi ønsker dig ellers held og lykke i fremtiden og tak for din tid.

Jeg skriver:
Altså, for satan.

I forstår det jo ikke. Hvad er det for et svar?
Det du skriver beskriver jo slet ikke sagen og hvad der er sket.

Jeg vil gerne ringes op af en supervisor eller en der kan træffe nogle beslutninger så man ikke snakker med 4 forskellige medarbejdere.

Med Venlig Hilsen

Kim

Han skriver:

Hej Kim,

Tak for din email.

Det er desværre ikke muligt Kim, vi ser sagen som lukket og vil ikke komme til at udbetale dig noget form for gevinst eller præmie da der ingen fejl er opstået.

Kan godt være at jeg ikke har været helt ind i sagen, men det har personen som har haft den igennnem de forskellige afdelinger, og hun har forklaret sagen som den har været.

Udfra hvad der er sket ser vi sagen som lukket og kan bekræfte at der ingen fejl har været.

Venligst kontakt os hvis du skulle have yderligere spørgsmål.

Med Venlig Hilsen

Kasper

Betfairs Kundeservice

- Hvordan i alverden skal man kunne regne med sådan en funktion? Kan man virkelig intet gøre her og skal man blot accpetere tabet? Har virkelig overvejet om det var værd at bruge tid på, men de medarbejder der bare giver et standardsvar som en robot uden IQ, irretere mig grænseløst.

834
835
0
07/10-2019 13:41
Citér #2
Ekspert
Ekspertstats:
Tilbagebet.: 174%
Profit: +177,13
Hitrate: 91/238
Underligt. Prøv at skrive til dem igen, og forklar lidt bedre, at du godt er klar over at den bliver delvist matchet, men at den har oversteget, hvad den burde, da cash out aldrig ville gå under -3000, medmindre du havde andre tidligere spil på samme kampmarked.
Redigeret af bruger 7. oktober 2019 kl. 14:00
0
07/10-2019 14:08
Citér #3
Bruger
Highroller skrev et indlæg i #2

Underligt. Prøv at skrive til dem igen, og forklar lidt bedre, at du godt er klar over at den bliver delvist matchet, men at den har oversteget, hvad den burde, da cash out aldrig ville gå under -3000, medmindre du havde andre tidligere spil på samme kampmarked.
Tro mig, jeg har prøvet. Har endda ringet til dem 3 gange, men de ser sagen som lukket.. Det er skræmmende så inkompentente nogle kan være. Det er som om de slet ikke gider sætte sig ind i hvad jeg prøver at fortælle dem.
0
07/10-2019 14:49
Citér #4
Bruger
Jeg ser cash out hos Betfair sådan her:

1) Du har placeret et spil. Fint nok.
2) Du er ikke tilfreds med dit spil. Fint nok.
3) Du har nu to muligheder. Den ene er at acceptere dit spil alligevel uden at gøre noget, den anden er at trykke på cash out knappen. Lad os sige du vælger den sidste løsning. Du har købt FCK til at vinde ligaen til odds 2. De er nu nede i odds 1.50 og du regner med at hvis du trykker cash out nu, så er du i plus. Det er du ikke. Du er kun i plus teoretisk. I virkeligheden så kan der være en der ønsker at købe FCK til odds 1000 til at vinde ligaen og så tager cashout det odds i det splitsekund der ikke er andre der udbyder odds. Du er på røven, men den der for sjov har trykket jeg ønsker at spille på FCK til odds 1000 får pludselig sit spil igennem. Det kan godt være FCK ikke vinder ligaen, men for ham er odds 1000 på fck stadig et godt spil. Dvs: Cash Out er ren lotto. Du kan ikke regne med noget som helst. Brug det aldrig. Gå manuelt ind og lav et nyt spil i stedet, så har du kontrol over situationen. Og grunden til at Betfair ikke gør noget er fordi de selv får procenter ud af det, hver gang penge ikke tilbageføres til kunden men tabes eller matches mellem spillere så de får kommision. Jeg kan desværre ikke se, hvordan du skal gøre noget. Det eneste du kan prøve er, at sige "bordet fanger" i har allerede skrevet at det er en fejl, dvs. giv mig freebets fordi i har dummet jer, i har skrevet at det er en fejl, plus, at i ved også godt at det er en fejl, sådan burde cash out ikke fungere - det er ikke hensigten! Ønsker i ikke at møde mig på nogen måde i denne sag, må jeg advare andre om at bruge Betfair ved at skrive flere af den slags tråde som denne her (link til denne), så jeg kan komme ud til flest mulige mennesker. Jeg har ikke glemt hvor hårdt i blev ramt af Betfair Boycott bølgen da i løftede Premium Charge til 5% - hvor selv Betdaq skrev Crime Zone - do not enter - det er denne PR jeg vil stå i spidsen for sammen med Betdaq fremover sådan så folk vender jeres Cash Out system ryggen og denne gang virkelig skifter til Betdaq - jeg tror faktisk at jeg ville stå som en testimonial på deres side frem over med fuld navn hvor jeg vil fortælle hvordan jeg er blevet snydt af jer - andet kan jeg ikke se at jeg kan gøre, så i gør noget ved den sag, beklager.

--
Smid den på bordet med dine egne ord, se hvad der sker, for de rykker sig ikke. Din sag er ikke anderledes end alle de andres - lige så snart virksomhederne føler at de kan komme i medierne for noget negativt, retter de ind. Du kan også skrive til dem, hej jeg kender en fra EB der skriver krtiske artikler om bookmakere som denne: https://ekstrabladet.dk/sport/…
Vi har løbende kontakt sidst om en sag hos et andet firma der fuskede: https://ibb.co/vBL31Cb Er det ok, at hun tager over herfra og fortæller min min sag til hele DK også?
Bum, så kan du tro der sker noget :) Du må gerne bruge mit link hvor der er hvisket de mest personlige ting ud, så de ved, at du mener det seriøst, og hvis du virkelig vil det, så skal hun nok skrive historien, hvis hun stadig er hos eb. Men det bør ikke være nødvendigt, lige så snart Betfair ved, at du vil gå til pressen.
Redigeret af bruger 7. oktober 2019 kl. 15:09
0
07/10-2019 21:10
Citér #5
Bruger
Brug aldrig cash out og da slet ikke i markeder som NFL hvor der ofte ikke er den store volumen du bliver matchet med skododds .
Forstår ikke hvordan man kan cashe ud og tabe mere end ens indsats det må da være en fejl..

@yeswecan Nu er det lidt svært at skifte til Betdaq da de ikke tager danske kunder :-)
Nu er det jo ikke premium charge der er på 5 procent desværre du ender på over 20% i kommission
når du rammer den men deres normale kommission som nok mener er jo steget til 6,5% nu . Problemet er jo bare der ikke alternativer til betfair med den volumen de har
0
08/10-2019 01:13
Citér #6
Bruger
camilla, når jeg skriver betdaq, så er det for at han kan sige til betfair, at han kan huske shitstormen mod betfair som betdaq var med til at lave den gang for 10 år siden og den er han klar til at starte igen sammen med betdaq hvis de vil være med på at give betfair negativ medieomtale. Man kan være ligeglad med betdaq, men ens fjendes fjende er ens ven, dvs. betdaq vil gladeligt tage imod alt den info de kan få, for at de kan køre pr på - skift til os - betfair - crime scene - do not enter - det var sådan de gjorde det den gang for 10 år siden med kæmpe succes da komissionen på betfair røg op og i dag har betdaq et navn. Ang. 5% - det er igen en henvisning til historien den gang som skabte den shitstorm hvor bla. store brokere vendte ryggen til betfair og sagde 5% never ever! Vi skifter til betdaq...
0
08/10-2019 03:06
Citér #7
Bruger
yeswecan

Man kunne også lige tage en slapper og se om ikke Betxpert har lyst til at kigge på sagen. Det lyder grotesk at man kan trykke cashout og så ende med at spille dobbelt på det modsatte. Betfair må vel kunne se i deres systemer hvad kunden har trykket på.
0
08/10-2019 03:41
Citér #8
Bruger
Aces_ skrev et indlæg i #7

yeswecan

Man kunne også lige tage en slapper og se om ikke Betxpert har lyst til at kigge på sagen. Det lyder grotesk at man kan trykke cashout og så ende med at spille dobbelt på det modsatte. Betfair må vel kunne se i deres systemer hvad kunden har trykket på.
yeswecan - Ved godt det med at true med pressen og advokat ville være en god ting, men synes også der er så meget galt i dette, at man burde kunne løse det ved blot at lade de rigtige øjne kigge på det.

Hvor kan man få betxpert til at hjælpe / Kigge på det? Kan i tagge en?
0
08/10-2019 15:44
Citér #9
Bruger
kimlarsen111,

BetXpert har kontakter hos de bookmakere der annoncerer hos os. Kontakter der er højere placeret end supportafdelingen. Det betyder at vi normalt kan få en bookmaker til at tage et nyt kig på en sag.

Der er ingen garanti for at det ender med at de træffer en anden beslutning i sagen, men der er en chance. Med andre ord er du velkommen til at kontakte os på mail@betxpert.com - så kan vi prøve at høre Betfair ad.

I mellemtiden hører jeg gerne fra flere der har erfaring med Betfairs cashout-funktion. Er det (og fremgår det af reglerne) som yeswecan beskriver det i indlæg 4; dvs at man i princippet hæfter for hele sit indestående, hvis det matches? Det virker absurd, men hvis det fremgår af reglerne, er der næppe noget vi kan gøre.

Mvh Jens Bøye, forum- og analyseredaktør (og Ligue 1-tipper, med mere)
Redigeret af bruger 8. oktober 2019 kl. 15:52
0
08/10-2019 22:42
Citér #10
Bruger
Lyder absurt at man kan tabe mere end sit oprindelige matchede stake ved brug af Cash-out, den feature bliver netop markedsført som en mulighed for at lukke med profit eller begrænse tab.

Dette er hvad jeg kan finde i reglerne vedr. Cash-out featuren.

Rules for Cash Out and Auto Cash Out
Cash Out

Cash Out is a feature which is offered on various betting markets on the Betfair Exchange. Cash Out allows you to amend your original bet(s) on that market and lock in a profit or a loss by settling your bet(s) (or a portion of it/them) early, without having to wait for the event to finish.

If you make a Cash Out request, you will be notified whether or not your request has been successful. Your request to Cash Out is not guaranteed to be accepted and may be unsuccessful if, for example, the market suspends or the odds move before your request has been processed.

If your Cash Out request is successful, a ‘success’ message will be shown and your bet(s) (or the relevant portion of your bet(s)) will be settled at the time on which all other bets on the same market are settled (at which time any winnings will be returned to your account equal to the amount shown on the Cash Out button - note that this includes the original stake or portion of your stake). For a full Cash Out, any subsequent events will have no impact on the amount returned to your account. For a partial Cash Out, any subsequent events will only impact on the portion of your bet(s) which you have not Cashed Out.

If your Cash Out request is unsuccessful, a message will be shown which gives the reason why and a new Cash Out offer may be offered to you.

Cash Out requests made in-play may take longer to process because of the in-play bet delay.

Cash Out is not currently available on all Betfair Exchange markets - a Cash Out icon will be displayed for the markets that support Cash Out. See the Help page for more details on when Cash Out may not be available.

Cash Out on the Betfair Exchange applies on a “per-market” rather than a “per-bet” basis. Accordingly, if you have placed two separate bets on the same outcome, you may cash out of both bets or neither bet (i.e. you will not be able to cash out of one of the bets only).

Using Cash Out may mean you will opt out of and no longer be eligible for a particular promotion. See the terms and conditions of the promotion for further details.

Betfair reserves the right to reverse the settlement of a Cash Out if the bet or a market is settled in error (for example, due to a human or technical error). If Betfair resettles a bet, this may lead to amendments being made to a customer's balance to reflect changes in bet settlement.

Betfair reserves the right to suspend or disable the Cash Out feature at any time.
0
09/10-2019 07:32
Citér #11
Bruger
Jens Bøye skrev et indlæg i #9

kimlarsen111,

BetXpert har kontakter hos de bookmakere der annoncerer hos os. Kontakter der er højere placeret end supportafdelingen. Det betyder at vi normalt kan få en bookmaker til at tage et nyt kig på en sag.

Der er ingen garanti for at det ender med at de træffer en anden beslutning i sagen, men der er en chance. Med andre ord er du velkommen til at kontakte os på mail@betxpert.com - så kan vi prøve at høre Betfair ad.

I mellemtiden hører jeg gerne fra flere der har erfaring med Betfairs cashout-funktion. Er det (og fremgår det af reglerne) som yeswecan beskriver det i indlæg 4; dvs at man i princippet hæfter for hele sit indestående, hvis det matches? Det virker absurd, men hvis det fremgår af reglerne, er der næppe noget vi kan gøre.

Mvh Jens Bøye, forum- og analyseredaktør (og Ligue 1-tipper, med mere)
Hej Jens,

Tak, jeg prøver.

Det ville, som du selv nævner, jo være helt absurt hvis ikke man kan stole på cash out funktionen. Så tør jeg hvertfald ikke have ekstra bankroll til at stå derinde, for ingen af dine midler er sikre og du har generelt hele din konto i risk ved hvert spil hvis man vil bruge deres cash out funktion. Det giver jo absolut ingen mening.
0
09/10-2019 15:23
Citér #12
Bruger
Hej Kimlarsen111

Din sag er både meget interessant og også samtidig meget skræmmende.

Og jeg vil give udtryk for, at du har været meget uheldig. Jeg er kun betxpert bruger og jeg har ingen forbindelse til betfair ud over at have en konto der. Men jeg vil forsøge hjælpe.

En forklaring på Betfairs opgørelse af dine handler.
---------------------------------------------------

1. 22-Sep.-19 klokken 21:54:47 køber du for 3000 kroner på San Francisco 49'er til odds 1,78. Du kan vinde 2.341,78 og det har du på tidspunktet 00:23:03. De risiko er 3000 og som du kan tabe, hvis Steelers vinder.

2. 00:02:55 23-sep.-19 bruger du så cashout funktionen hvorved der købes af 6 gange odds på Pittsburgh sejr. Derved køber cashout på dine vegne for 6390,98 kroner. Du kan vinde 4739,09, men da du tidligere har handlet for 3000, så fratrækkes disse, så den eventuelle gevinst bliver 1739,09

De 6390,92 som du (uden at være bevidst om og ønsket) har købt for på Pittsberg Steelers sejr bliver så sin risiko på 49'er sejr. Det modregnes i din eventuelle gevinst på 2341,79 kroner og dermed fremkommer tabet på 4049,13 kroner.

Når det absurde scenario kan opstå, kan det kun skyldes en fejl i algoritmen bag deres cashout.
De (Betfair) har gjort noget andet end du har bedt om, og det er der en sandsynlig grund til.

Jeg har inde på siden hidrørende betfair spillebørs klikket mig frem til dialogen for deres cashout funktion og her trykket på '?' ikonet og jeg citerer:

"Cash Out-ikonet image vises for de markeder, hvor Cash Out er tilgængelig. Cash Out er muligvis ikke tilgængelig på tidspunkter, hvor likviditeten på markedet er lav"

Den burde ikke have været tilgængelig pga. af lav likviditet, men Betfair tager forbehold, så det er ikke nok til at vinde sagen.

Du kan se, at der er lav likviditet, fordi springene mellem odds ved køb og salg er meget store. Samtidig er samlede udbudte beløb meget lave selv i forhold til 3000.

"Cash Out er et produkt fra Betfair, som gør det muligt at fastlåse en gevinst eller et tab, inden en kamp er færdig."

Her ligger din chance!

Punkt 1 nedenfor er absolut sikkert.

1. Som det fremgår af et af dine skærmbilleder, så kunne have reduceret din risiko med 626 kroner ved at sælge for det beløb på odds 1,65 og på San Francisco 49'ers. Det gjorde cashout ikke for dig!

2. Når Betfair fejler er det pga. lav likviditet og i forskel til deres sportsbook, så er spillebørsen afhængig af, at deres brugere udbyder odds, da det kun er udbudte børsen kan matche.

3. Dette er så usikkert, for det fremgår ikke ovenfor, men der har sandsynligvis været større beløb mellem odds 1,65 og odds 1,78. Så du kunne have solgt for 3000 kroner og opnået en sikker gevinst uden risiko.

4. Da du ikke kan nå 6 handler indenfor 1 sekund med en tidsforsinkelse på mindst 5 sekunder, så du kan bevidne, at det er gjort af cashout funktionen.

Jeg citerer Jens Bøye:

"Er det (og fremgår det af reglerne) som yeswecan beskriver det i indlæg 4; dvs at man i princippet hæfter for hele sit indestående, hvis det matches? Det virker absurd, men hvis det fremgår af reglerne, er der næppe noget vi kan gøre.
Mvh Jens Bøye, forum- og analyseredaktør (og Ligue 1-tipper, med mere)"

Det gør det kun, hvis den eksponerede risiko (omtrent) er lig med indestående før første handel.
Redigeret af bruger 9. oktober 2019 kl. 15:27
0
Feedback