18+ | Spil med omtanke | Stopspillet.dk | ROFUS.nu
Annonce

Bet365 og personlige oplysninger

Emne Svar Visn. Seneste indlæg
Bet365 og personlige oplysninger
Oprettet 10/10-2019 14:25
af Tytteboevs
10 670
S

af Soccernomics

10/10-2019 14:25
Citér #1
Bruger
Efter inspiration fra anden tråd, valgte jeg for noget tid siden at bede 365 om udlevering af, hvilken personlige data de har på mig. Hvorfor - fordi jeg altid har undret mig over, hvor meget andre (påstår) de kan spille for, mens jeg ofte kun kan spille for meget små beløb, selv på store markeder.
Jeg har nu modtaget svar fra dem, samt fire vedhæftede filer:
1: Regler om deres fortrolighed - ikke noget at berette om det.
2: Subject Access Request -- her er der meget spændende info. Basale informationer omkring bopæl osv, og også over anvendte kreditkort. En form for "dagbog", med datoer for forskellige aktiviteter. Her kan jeg f.eks se at jeg den 17-9 har udbedt mig dataene.
Jeg kan se at der i 2013 er en note, der siger "poss Arbs" hvilket jeg tolker som at de giver mig et "surebet" mærkat. Cirka en uge efter, får jeg en mail omkring at jeg er limiteret. Så har jeg udbedt mig en revurdering i 2015, men har nok fået et standardsvar - limit er i hvert fald opretholdt.
3: En oversigt over samlet regnskab fra 2012 til 2019, jeg har samlet spillet for små 41k og taget små 45K ud Dokumentet indeholder også alle mine spil, næsten.
4: Indeholder alle de sidste spil og et samlet regnskab for perioden 2006 til 2011, hvor jeg har spillet for 44k og trukket små 39 ud, så samlet et underskud. Tænker ikke jeg har været så stor en risiko for sådan et milliardforetagende (har heller ikke surebettet, og uagtet om jeg har, så er det ikke ulovligt).

Alt i alt er jeg ikke klogere på, hvorfor jeg er udelukket, tænker i virkeligheden om, at jeg spillede singler og på odds, hvor de lå godt i markedet.

Kan da kun opfordre andre til at bede om dokumenterne:-)
T
0
10/10-2019 15:22
Citér #2
Bruger
poss Arbs = Possible Arbitrage
0
10/10-2019 16:05
Citér #3
Bruger
@ Tytteboevs Overraskende og interessant alt det du har fået ud af at bede om indsigt i dine egne forhold. Ser ud til at det har haft omfattende og langvarige konsekvenser at de på et tidspunkt mistænker dig for at surebette.
0
10/10-2019 19:46
Citér #4
Bruger
Ja, man burde gå videre med det, men jeg orker ikke kampen med dem, er ret sikker på at der ikke er grundlag for en forskelsbehandling. Det er måske også forklaringen på, at de ikke vil give mig en begrundelse (tøsedrenge:-)).
T
0
13/10-2019 20:40
Citér #5
Bruger
@Tyttebøvs. Har du overvejet at bede Bet365 om at få slettet alle de personlige registreringer, de har lavet om dig? Det er jo en ret, man som udgangspunkt har med den nye dataforordning ("retten til at blive glemt"). Der findes ganske vist enkelte undtagelser fra denne ret, men en seriøs spansk better, jeg følger på Twitter (@Miguel_Figueres), skrev for et par måneder siden, at han med succes havde fået fjernet sin limitering hos en unavngiven bookmaker på denne måde. Det krævede blot, at han herefter ventede 6 måneder på at oprette konto hos bookmakeren igen. Spørgsmålet er selvfølgelig, hvor længe der går, før en ny limitering dukker op, men måske et forsøg værd? Du har vel næppe det store at tabe...

Du kan læse mere om dine rettigheder her:
https://www.datatilsynet.dk/ge…
0
14/10-2019 09:19
Citér #6
Bruger
Det er også min erfaring, at bookmakerne slår hårdt ned på Surebetting, som er oplagt at bruge, med rigtig mange velkomsttilbud, fra de forskellige steder.

Følg Betxperts råd, det er mere sikkert ;.)
0
14/10-2019 10:02
Citér #7
Bruger
Top kommentar, Arsenalfan. Der gik cirka 7 år fra oprettelse til surebet-label. Forventer ikke svar.
T
0
14/10-2019 11:29
Citér #8
Bruger
Har lige modtaget mine data fra 365, nogen der ved hvad følgende giver udtryk for?

Traderbemærkninger:
01/09/2017 Euro Tipline
18/08/2016 Danish E-sports Tipline

Min konto blev limiteret 01/09/17
0
14/10-2019 11:42
Citér #9
Bruger
MSS skrev et indlæg i #8

Har lige modtaget mine data fra 365, nogen der ved hvad følgende giver udtryk for?

Traderbemærkninger:
01/09/2017 Euro Tipline

Min konto blev limiteret 01/09/17
Min opfattelse er, at de har noteret ned, at du følger eksperter (tipline), som bookmakerne må vurdere til at være skarpe, siden de noterer det ned. Jeg tænker, at det kan betyde flere ting (ikke udtømmende liste): 1) du risikerer at blive limiteret, fordi du følger skarpe eksperter, 2) bookmakerne ved nu, at spiller de gode valuebets på de sportsgrene (esport her), så er det ikke dine egne spil og egen viden, men en eksperts, og derfor kan din konto leve lidt længere, og 3) du limiteres på de sportsgrene, hvor du fælger en skarp ekspert.

Edit: Jeg har også fået noteret ned, at jeg har fulgt tiplines herunder nævnes specifikt BetXpert.

Mvh
Markus, BetXpert
Redigeret af bruger 14. oktober 2019 kl. 11:44
0
14/10-2019 18:22
Citér #10
Bruger
Dette med retten til at blive glemt bliver også debatteret i denne tråd:

https://www.betxpert.com/forum…

Her skriver Markus bl.a:
"Der er flere undtagelser til The Right To Be Forgotten, hvor anden lovgivning 'overtrumfer' - herunder hvidvaskning og terrorfinasiering, hvilket betyder, at en bookmaker stadig skal gemme kritiske oplysninger om brugernes konti.
Det ligner derfor ikke døden til hverken velkomstbonusser eller limits. Umiddelbart er væddemålshistorik (sådan som jeg har forstået det) kritiske oplysninger, da dokumentation ved hvidvaskning, matchfixing mv. gør brug af væddemålshistorik. Men som sagt: jeg har ikke haft tid til at sætte mig særligt ind i det endnu."
0
14/10-2019 18:49
Citér #11
Bruger
Jeg er absolut ikke ekspert i dataforordningen, men den omtalte spanske better oplyste i sit opslag på Twitter, at han af bookmakeren var blevet informeret om, at visse kritiske oplysninger ville blive gemt i 6 år. Det forhindrede angiveligt ikke, at han 6 måneder senere kunne oprette sig igen hos samme bookmaker uden at blive genkendt og pålagt limits.
0
Feedback