18+ | Spil med omtanke | Stopspillet.dk | ROFUS.nu
Annonce

Tips & Spilforslag : Brighton - Chelsea: (AH: +0,5) 1

Match center
14. februar 2025 kl. 21:00 - Fodbold, England - Premier League
The American Express Community Stadium    Chris Kavanagh
Opdateret
24
9
0
Annonce - Denne side indeholder reklamelinks*. Spillemyndighedens hjælpelinje: stopspillet.dk
Selvudelukkelse: rofus.nu | Spil ansvarligt | 18+
Kommentarer (9)

Brighton - Chelsea mødes i Premier League

Chance (1-X-2) inklusiv handicap: 62-0-38%
Betvalue: 102,30%
Spilbar ned til odds: 1,61
Rigtig/forkert: 3-0
Unibet Spil nu hos Unibet
Chelsea har det svært i øjeblikket, og deres skadesproblemer blev ikke bedre da nyheden udkom om Jackson er ude indtil april. De har det svært på udebane i øjeblikket, og Brighton har den mentale overhånd, da de lige har slået dem ud af FA cuppen.
Det taler for
  • Chelsea har ikke vundet en af de seneste 5 udebanekampe i streg, og blot fået uafgjort 2 af de 5 kampe.
  • Brighton har vundet 4 af de seneste 6 kampe, og blot tabt 2 af de seneste 10 kampe i alle turneringer.
  • Chelsea er i skadesproblemer, og det er netop kommet ud at Jackson mangler frem til april, og Guiu som kunne have taget over også er ude med en skade.
  • Der er en masse rod omkring Chelseas målmandspost, og Jørgensen starter højst sandsynligt dette opgør, men de lukker nærmest altid minimum 1 mål ind.
Hold øje med
  • Chelsea har vundet 5 af de seneste 6 indbyrdes opgør, og det er alle de 5 seneste kampe forinden FA cup kampen.
  • Brighton har selv sine skader, og mangler i øjeblikket 6 spillere, og så er Lewis Dunk usikker til dette opgør.
  • Brighton har blot vundet 1 af deres seneste 6 kampe på hjemmebane.

Forventede startopstillinger:

Brighton & Hove Albion: Verbruggen; Veltman, Van Hecke, Webster, Lamptey; Baleba, Gomez; Minteh, Rutter, Mitoma; Pedro

Chelsea: Jørgensen; James, Adarabioyo, Colwill, Cucurella; Caicedo, Fernandez; Madeuke, Palmer, Sancho; Nkunku

  • Stort udvalg af sportsgrene
  • Ofte fokus på Skandinavien/DK
  • Stærk mobil platform

Interesseret i mere? Så sørg for at se vores daglige odds tips og betting tips.

Kommentarer

13/02-2025 22:25
Citér #1
Indlæg: 2349
Ekspert
Moderator
Ekspertstats:
Tilbagebet.: 101%
Profit: +4,86
Hitrate: 254/551
Hej Bauns - jeg er helt enig i, at værdien er på Brighton. Primært fordi Chelsea kæmper lidt med det og Brighton har fået Baleba tilbage. Jeg har lidt velment kritik - det er værd at overveje at bruge ens referencer til form. Det er et råd jeg selv har fået herinde og nu giver videre🙂 Du skriver at Chelsea ikke har vundet i deres sidste 5 udekampe, og at Brighton har vundet 4 af deres sidste 6 kampe. Chelsea vandt deres 6. kamp 3-1 over Astana eller 4-3 over Tottenham. Jeg hælder personligt til kun at holde mig til PL, for der roteres ofte i de andre turneringer. Brightons statik over de sidste 6 PL kampe lyder 2-2-2. Men selvfølgelig skal den indbyrdes nævnes når nu det var indbyrdes. Du skriver også at Brighton kun har tabt to ud af 10. Chelsea er 3-3-4 og den ene sejr var over Morecambe fra bunden af League Two, hvilket jo samlet tydeligt maler et billede af Chelseas trælse form.
Knæk og bræk med spillet 🤞
0
14/02-2025 08:42
Citér #2
Indlæg: 3720
Bruger
Der er en glimrende bog om statistik i sport som hedder Scorecasting. Et af kapitlerne i bogen har undertitlen, “Why ‘four out of his last five’ almost surely means four of six”.

Som Fønix nævner er vi mennesker i hvert fald gode til at vælge de perioder som passer til vores agenda. Man bør derfor være konsistent i sit valg af antal kampe ved form, hvis man ønsker at fjerne bias i ens analyse.


Haaland havde forresten et godt citat inden Champions League finalen mod Inter, da han fik et spørgsmål om hans dalende målform sidst på sæsonen:
“You can think of it as 1 goal in 7 games or 52 goals in 52 games. You can think of it in both ways.”
0
14/02-2025 09:48
Citér #3
Indlæg: 274
Ekspert
Ekspertstats:
Tilbagebet.: 105%
Profit: +41,22
Hitrate: 491/910
Tak for feedbacken.
Jeg kan godt se jeg udvælger antal kampe, der kan understøtte agendaen, men er det ikke også derfor der er en opbygning i analysen der hedder, “det taler for” og “dette taler imod”?

Vil det sige at man foretrækker at læse analyser som er konsekvent set over de sidste 5 kampe, når man snakker om form, eller hvordan skal det forstås? :)
0
14/02-2025 13:58
Citér #4
Indlæg: 4120
Bruger
Hvis jeg læser at et hold ikke har tabt de seneste syv kampe, kan jeg godt regne ud at de tabte den ottende. Bare for at sige at det ofte er ret indlysende hvorfor eksperten har valgt det antal kampe han/hun har, så jeg føler ikke at der bliver manipuleret med statistikken.
0
15/02-2025 00:38
Citér #5
Indlæg: 2349
Ekspert
Moderator
Ekspertstats:
Tilbagebet.: 101%
Profit: +4,86
Hitrate: 254/551
Bauns først og fremmest godt ramt 👏og ditto kudos med dit flotte overskud herinde, for det er sgu ikke nemt😉 om du vælger 4, 5, 6 eller 10 kampe er ligegyldigt for mig, bare det er konsekvent for begge hold i den enkelte analyse. Det er ikke fordi jeg mistænker "manipulation", men fordi at jeg bliver bekymret for om eksperten af præget confirmation bias i hans/hendes analysearbejde. Dermed ikke sagt, at jeg mener at du har været det, for selv med ens antal kampe i denne analyse var pointerne jo validere - Chelsea i dårlige form og især ude samt et stabilt Brighton-hold (selv med det mærkværdige resultat i Nottingham).

zAAz hvis jeg husker ret, var det dig der kom med rådet til mig😀
0
15/02-2025 01:07
Citér #6
Indlæg: 274
Ekspert
Ekspertstats:
Tilbagebet.: 105%
Profit: +41,22
Hitrate: 491/910
Mange tak Fønix :)

Jeg er dog lidt uenig. Nogengange hører forskellige antal kampe jo med til fortællingen. Hvis et hold ikke har vundet i 15 kampe så tager jeg nødvendigvis ikke udganspunkt i de seneste 15 kampe for det andet hold, men jeg synes da stadig det er vigtigt for fortællingen om kampen, at et hold ikke har vundet 15 kampe i streg :D

Blot et eksempel.

Når jeg læser analyser ellers har jeg samme tilgang som federer . Hvis der skrives at et hold har vundet 6 kampe i streg, så er jeg med på at 7. kamp nok ikke var en sejr.
0
15/02-2025 09:51
Citér #7
Indlæg: 3720
Bruger
@Fønix

Det ville ikke overraske mig, hvis jeg havde nævnt det før :-) Det undrer mig altid, når en analyse referer til form som de sidste 5 kampe for det ene hold og de sidste 6 kampe for det andet hold. Hvis man synes form er væsentligt ved analyse af fodboldkampe, så må man jo finde en generel definition.


Det skal samtidig siges, at form er et meget uhåndgribeligt parameter. Det er jo taget ud af den blå luft, når man referer til form som værende de seneste 6 kampe. Det kunne lige så godt være 5 kampe eller 8 kampe.

Pointen med anvendelsen af form er egentlig bare, at holdenes præstationer bliver mindre retvisende desto længere tilbage de er. Det vil sige, at den seneste kamp indeholder mere signal om holdets styrke end den første kamp i sæsonen. Dette er noget som modeller nemt kan håndtere, da man bare tildeler de seneste kampe en højere vægt.

Vi mennesker har ikke helt den samme evne, da løbende vægtning er en smule komplekst. Så når vi skal definere holdenes styrke, så tager vi bare den samlede tabel for sæsonen krydet med lidt ekstra fokus på de seneste 6 kampe. Det fungerer nogenlunde og er relativt intuitivt. Man skal bare ikke tro, at det er den optimale metode.
0
15/02-2025 10:34
Citér #8
Indlæg: 274
Ekspert
Ekspertstats:
Tilbagebet.: 105%
Profit: +41,22
Hitrate: 491/910
Det er en interessant snak, for jeg forstår pointen, hvis præmissen er at form skulle defineres som et præcist antal kampe. Form begynder at blive mere jævnt når vi når kamp 5 kontra 6 efter min mening, så forskellen i vægtning er ikke lige så markant som ved kamp 3 og 4, eller 4 og 5, og derfor kan jeg have en tendens til at inkludere det for brugernes skyld til at forstå, hvor et hold står.

Helt analytisk er jeg med på, at det ikke er 100% korrekt, hvis man vil definere form som et fast og defineret begreb i fodbold, men det synes jeg heller ikke helt det er. De fleste medier tager udgangspunkt i 5 kampe, og det prøver jeg så vidt muligt også at gøre.
0
15/02-2025 10:39
Citér #9
Indlæg: 234
Bruger
Hvis man vurdere form som vundet, spillet uafgjort eller tabt, er det irrelevant om man kigger på 3-5-7 eller flere kampe. Det er ikke resultatet som er relevant, men hvordan holdet har præsteret. At tabe 2x 1-0 i kampe hvor et hold har haft 17 afslutninger og en Expected Goal på 3.5 er vigtigere når man vurdere holdet end resultatet af de foregående kampe.
0
Feedback