Cashpoint er ikke blot synlige online men også rundt omkring i de danske byer med deres butikker. Vi har taget en snak med bookmakeren om deres strategi på det danske marked, indførelsen af spilkortet og visionerne for fremtiden.
Fra 1. oktober blev der indført krav om spilkort ved spil i butikker. Det betyder, at kortet nu er en fast del af spiloplevelsen for de Cashpoint-kunder, der benytter bookmakerens mange butikker rundt omkring i Danmark. Vi har taget en snak med Cashpoint* om indførelsen af spilkortet, og hvilken indflygelse det har på deres fremtidsplaner i Danmark, hvor flere nye betting sider er trådt ind på onlinemarkedet.
"Der er ingen tvivl om, at det danske spillemarked er konkurrencepræget, og med indsatsen fra de nye aktører, gør det kampen om kunderne endnu hårdere. Dog er vi samtidig af den overbevisning, at konkurrence er sundt og det medvirker til, at Cashpoint* og alle andre udbydere øger indsatsen på at udvikle produktet og forbedre spiloplevelsen. Med andre ord, vi presser hinanden til at blive bedre ved at have så stor konkurrence," siger Marco Sant, Marketing Manager hos Cahpoint Danmark til BetXpert.
Fremtidens spilkort
Og hvordan skal det så foregå? Cashpoint* skiller sig ud fra mængden ved, at de har fysiske butikker i Danmark. Mange kender dem formentlig allerede fra de fleste større danske byer. Disse spiller selvsagt en stor rolle, når det gælder Cashpoints apel til kunderne. Man kan også se frem til flere tiltag, når det gælder bookmakerens hjemmesiden.
"På den korte bane har vores fokus været at tilbyde den bedste omnichannel oplevelse på markedet ifm. den obligatoriske indførelse af spilkortet, så vores kunder kan se en fordel ved at benytte både spilkort og online hos Cashpoint*.
Grundet vores position på det landbaseret marked har lanceringen af spilkort selvfølgelig haft den største prioritet i den seneste tid, og vi arbejder fortsat hårdt på at forbedre oplevelsen med brug af spilkortet, efter at vi nu har oparbejdet en masse erfaringer og feedback.
Ift. nye tiltag på hjemmesiden er der en bred vifte af forbedringer, vi ønsker at tilføje. Det er alt lige fra fundamentale ændringer, der skal gøre det nemmere for brugeren at finde den kamp han/hun ønsker at spille på, til betbuilder, udvidet oddsboosts, mm." fortæller Cashpoint* Danmarks Marketing manager.
Det særlige ved Cashpoints spilkort
Marco Sant går yderligere i dybden med Cashpoints spilkort. Han fortæller blandt andet om, hvorledes dets indførelse har ændret kunderejsen. Derudover kommer han også ind på, hvordan Cashpoint* vil skal loyalitet hos deres eksisterende kunder.
"Helt grundlæggende har indførelsen af spilkortet ændret kunderejsen og adfærden markant fra den ene dag til den anden ude i butikkerne. Mange af vores kunder er ikke typiske online-spillere og er derfor ikke vant til en registrerings- og verificeringsproces, når man spiller. Det kræver en tilvænning for hele markedet, og vi oplever mange spørgsmål og henvendelser, som er nye for både os og spillerne.
Det er en læringsproces for alle parter, og selvom vi har gjort alt hvad vi kan for at forberede butikkerne og kunderne på den nye markedssituation, har vi også været forberedte på at der vil være en tilvænningsperiode, hvor alle skal vænne sig til en ny verden med registreret spil i butikkerne.
Den største ændring er nok at man nu har en konto der gælder alt spil både offline og online. Det betyder også at kunden kan lave sit spil i butikken og så lave cash-out derhjemme. Ligesom han/hun kan udbetale gevinster vundet i retail online eller den anden vej rundt. Derudover kommer vi også til at arbejde endnu mere med at skabe loyalitet gennem forskellige kampagner og konkurrencer," slutter Cashpoint* Danmarks Marketing Manager.
Spørgsmål og svar om Cashpoints spilkort
Hvad er Cashpoints spilkort
Alle bookmakere med fysisk salg af spil skal kræve, at deres kunder fremviser et spilkort for at undgå at mindreårige spiller samt bekæmpe ludomani.
Kræves der spilkort til alle typer spil?
Nej - det gælder eksempelvis ikke lotterier.